Mała Paryżanka radzi…

Zdarza mi się, że przeglądam naprawdę niezliczone ilości blogów. Ostatnio – w szczególności te „modowe”.

Częstym tematem przewodnim w tworzeniu…outfitów jest styl paryski. Jako, że tytuł mojego bloga mówi sam za siebie, postanowiłam się wziąć za ten temat. Niestety spora ilość blogerek, mam wrażenie, że nie ma zielonego pojęcia, co jest ważne dla Paryżanki.

Wszystkim, którzy dokładnie chcą zgłębić tajniki tego stylu, gorąco polecam: „Paryski szyk – podręcznik stylu Ines de la Fressange oraz Sophie Gachet”. To jest lektura OBOWIĄZKOWA. W zasadzie, kiedy ja przebrnęłam przez podręcznik, okazało się, że chyba intuicyjnie stosuję się do wielu zasad w nim zawartych.

20140722_120315[1]

Paryski styl nie jest tym, co pokazują nam projektanci na Fashion Week. Prawdziwą paryską modę najlepiej jest obserwować, w godzinach lunchu, kiedy Paryżanki muszę szybko się przemieścić. Szpilki?! Jakie szpilki. Buty na obcasie Paryżanka zostawia w biurze. Na ulicy pojawia się w wygodnych balerinach. Zaufajcie mi – podróżowanie metrem, ale też zwykłe poruszanie się po ulicach Paryża w szpilkach, nie jest prostym zadaniem.

Książka zawiera mnóstwo zabawnych ilustracji, które jednak przedstawiają szczerą prawdę o tym, jak ludzie potrafią się przebrać.

20140722_121503[1]

20140722_121516[1]

Niektórzy zarzucą mi pewnie czepialstwo. Blogerki będą się bronić tym, że „styl paryski to jedynie inspiracja, a ten outfit, to jego swobodna interpretacja”. Jak się jednak okazuje ten podręcznik odnosi się do wszystkich stylów. Znajdziemy tutaj wiele przykładów faux pas, których za żadne skarby nie chcemy popełnić.

Zainteresowani? Zamierzam sama prześledzić, i dogłębnie przestudiować cały podręcznik. Od A do Z i podzielić się z Wami moimi opiniami. Może skorzystacie? Nie. Nie jestem stylistką. Nie podążam za trendami. Są jednak rzeczy, które mnie irytują. Mam ogromną ochotę podzielić się z Wami moim spojrzeniem na paryski styl. 🙂

W takim razie, jeżeli chcecie wiedzieć, czym jest torebka typu „tote”? Dlaczego torebki-biodrówki są już passé? Jak umiejętnie przygotować się do podróży? Dlaczego Ines poleca nakładać mascarę tyko na górne rzęsy? Zaglądajcie na blog.

 

Niedługo…dokładnie za 26 dni wyjeżdżam do Paryża. Po raz kolejny. Muszę się przygotować. Ale też chcę się podzielić moimi przygotowaniami tutaj. Tata ma rację. Tyle razy tam byłam, że mogłabym śmiało zostać przewodnikiem. Zamierzam polecać miejsca, hotele, restauracje…wszystko, co warto odwiedzić, będąc w Paryżu!!

I na koniec, jako, że żyjemy w czasach robienia zdjęć zawsze i wszędzie. „Zdjęcie z rąsi” – tzw. selfie 😀 Ale to nie jest zwykłe selfie. Przedstawiam Wam: Bunny Selfie!

IMG_20140719_101958[1]

 

Niebawem pierwszy wpis z poradami a propos francuskiego stylu życia 😉

 

3 komentarze

  1. No no, witam „starą” blogową koleżankę. Dobrze wiedzieć, że wróciłaś, bo ciężko znaleźć jakieś sensowne blogi, przy których czytaniu nie załamujemy rąk. Narobiłaś mi apetytu na książkę. Mam nadzieje, że gdzieś w internecie dostanę. Czekam na następnego posta, a w wolnym czasie zapraszam do mnie 😉 Welcome back!

  2. czytałam, świetna książka! 🙂

    zazdroszczę wyjazdu do Paryża, kiedyś zabiorę się z Tobą, bo jeszcze nie byłam ❤

    1. W razie czego polecam się na przewodnika!! 🙂

Skomentuj

Anna Saccone Joly

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Zoella | Beauty, Fashion & Lifestyle Blog

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Na Marginesie Życia

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Moje Malinowe Love

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Normalnaya

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Comments for MDV Style | Street Style Magazine

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Kristine Ullebø

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Juliette in Wonderland

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Julia Nessa ♥

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Secondhand Dandy

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

FROM SKY ON HEELS

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

GALLA.

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

hardcandeeeLilli

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Beauty Fashion Shopping

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

Be The One

Nie zawsze obiektywne spojrzenie na świat.

